FIT AS FU*K

Top 5 advice – CrossFit for “bigger guys”

5 Comments

 Michael Bender, CrossFit – and MMA athlete and +100 kg guy from CrossFit Copenhagen shares his advice for the “bigger” guys in CrossFit.

1. Get the technique right before lifting heavy weights!

Even if you are a strong guy and you are able to lift the weight, you still need a good technique in order to succeed in the long run. Even if you are used to training with very heavy weights, accept that CrossFit is something different!

Sørg for at få teknikken til løftene i orden inden du smider maks vægt på stangen. Dårlig teknik i begyndelsen af ens crossfit træning har en tendens til at blive hængende. Fordi man er stærk og stor nytter det ikke noget tage meget vægt på stangen selv om man kan. God teknik vil gøre dig i stand til at løfte tungere vægte på længere sigt.

2. Do what you hate doing!

Train every aspect of CrossFit. Running, boxjumps and burpees might not be very fun when you’re +100 kg., but CrossFit is all about training your weaknesses. This is even more important if you intent on participating in challenges/competetions.  

Træn alle aspekter af crossfit. Løb, burpees, boxjumps og ligende øvelser er ikke særlig sjove når man vejer +100 kg, men det er netop derfor det bør trænes. Specielt op til konkurrencer bør der fokuseres på disse øvelser, da det er her der er størst chance for at få en dårlig placering frem for de mindre crossfittere.

3. Use your weight to get stronger!

Focus on the positive – if you are heavy, bodyweight exercises will make you really strong! Even when you get the kipping right, remember to train the movements strict sometimes to improve your strengh. And if you happen to lose some weight – just imagine what will happen to your performance!

Brug din vægt til noget positivt. Hvis du vejer meget så kræver det ekstra styrke at være god til PU, MU, HSPU osv. Sørg for at få god kipping teknik – men husk også at træne strict nogle gange. Hvis du vænner dig til at kunne stricte din egen kropsvægt i de forskellige øvelser – når du f.eks vejer 90 kg – tænk så hvad der sker med din performance når du pludselig en dag kun vejer 80 kg.

5 thoughts on “Top 5 advice – CrossFit for “bigger guys”

  1. Anyone knows where is the best place to find information of good lose body weight products? products?

  2. Do what you hate doing!!! godt sagt. men nøøøj hvor er det svært altid at have viljen til at træne det man er dårligst til.

  3. Pingback: Top 5 advice to get fit as F**k | CrossFit Nordic

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s